Schneider Electric finalist op Trends Impact Awards
- Duurzame strategie in de praktijk: plaats als finalist in de categorie ‘Technologie’ erkent het bedrijf als pionier en inspirator
Schneider Electric, leider in digitale transformatie van energiebeheer en automatisering, behaalde een finaleplaats in de categorie ‘Technologie’ van de Trends Impact Awards. In samenwerking met PwC en Antwerp Management School bekroonde Trends bedrijven die met hun projecten een positieve en duurzame impact hebben op de samenleving. Een professionele jury, samengesteld uit journalisten, experts en academici, nomineerde bedrijven in acht categorieën. De winnaars werden bekend gemaakt tijdens de award show op 23 oktober 2024 in Brussels Expo.
Door volop te investeren in duurzame technologie en oplossingen, en die te verweven in zijn bedrijfsstrategie, transformeert Schneider Electric zichzelf, maar helpt het ook andere organisaties. Een mooi voorbeeld is de case die de jury van de Trends Impact Awards wist te overtuigen. Schneider Electric hielp Barry Callebaut, een van 's werelds grootste producenten van cacao- en chocoladeproducten, het energieverbruik te optimaliseren en de CO2-uitstoot te verminderen door middel van geavanceerde energiebeheer- en automatiseringsoplossingen, waarbij data en slimme software een cruciale rol spelen.
Schneider Electric krijgt geregeld internationale erkenning voor haar pioniersrol: Time Magazine riep het bedrijf dit jaar uit tot World's Most Sustainable Company. De kracht van het Schneider Sustainability Impact (SSI)-programma, dat de voortgang van het bedrijf meet en stuurt richting wereldwijde duurzaamheidsdoelen, werd daarbij in het bijzonder gewaardeerd.
“Internationale nominaties reflecteren ons leiderschap en innovatie in duurzaamheid en verantwoord ondernemen. Maar lokale nominaties doen extra deugd omdat ze ook onze ambitie als ‘most local of global companies’ bevestigen, stelt David Orgaz, CEO bij Schneider Electric België & Nederland. Als sectorpionier helpen wij anderen om groener en efficiënter te werken. Dat betekent dat we als rolmodel niet alleen zelf duurzame keuzes maken, maar ook klanten, partners en leveranciers oriënteren, en hen ondersteunen in hun duurzame transformatie. Technologie speelt daarbij uiteraard een belangrijke rol.”
Met eigen best practices, kennis en technologie begeleidt Schneider Electric klanten, partners en leveranciers bij het vinden van de beste energie- en emissiereducerende oplossingen, perfect afgestemd op hun activiteiten, zowel in elektrificatie, automatisering als digitalisering.
‘Wij bewijzen elke dag dat duurzaamheid en bedrijfsvoering perfect hand in hand kunnen gaan, en we inspireren anderen om dezelfde weg in te slaan', besluit Orgaz.