Schneider Electric toont solidariteit met slachtoffers overstromingen

  • Vrijwilligerswerk tijdens de werkuren mogelijk
  • Advies rond de veiligheid van elektrische installaties
  • Maximale ondersteuning voor de getroffen klanten 

Ons land werd recent getroffen door ongeziene weersomstandigheden, die resulteerden in dramatische overstromingen met veel menselijke en materiële schade. Schneider Electric, leider in de digitale transformatie van energiebeheer en automatisering, reageerde meteen. Het bedrijf wil maximale steun bieden aan haar klanten, belangrijk advies verlenen over veiligheid én met concrete acties solidariteit tonen met alle slachtoffers.

Vrijwilligerswerk tijdens de werkuren

Het menselijk leed van de ramp is amper te overzien. Daarom kunnen werknemers van Schneider Electric de getroffen families steunen door zich in te zetten als vrijwilliger. Dit kan onder andere door zich aan te melden op het platform voor crisisvrijwilligers: https://crisisvrijwilligers.rodekruis.be. ​ Schneider Electric maakt het voor haar personeel mogelijk dit tijdens de werkuren te doen. In naam van de Schneider Electric Belgium Foundation wordt bovendien financiële steun verleend aan Rode Kruis Vlaanderen en Croix Rouge Belgique, en verdubbelt Schneider Electric België elke persoonlijke gift van werknemers.

Voorzorgsmaatregelen veiligheid cruciaal

Schneider Electric geeft ook een belangrijke waarschuwing mee met betrekking tot de veiligheid van elektrische installaties. Waterschade na een overstroming is niet altijd direct zichtbaar en kan ook op termijn gevaar betekenen voor de veiligheid van de gebruikers.

Voor installaties in industriële en commerciële omgevingen is het evident dat gespecialiseerde technici de installatie nakijken maar ook de huishoudelijke installaties worden best eerst door een vakman nagekeken. Ook al lijkt de installatie uitwendig in orde, corrosie en mechanische schade kunnen ervoor zorgen dat de veiligheidssystemen niet functioneren wanneer dit nodig is. Dit kan op termijn leiden tot incidenten van elektrische schok of brand.

Schneider Electric deelt de volgende tips mee betreffende de elektrische installatie:

  • Indien dit nog niet is gedaan, neem maatregelen om schadebeperking uit te voeren
  • Zet de apparatuur niet onder spanning zonder dat deze eerst werd nagekeken door een vakman
  • Waarschuw de verzekeringsmaatschappij. Overal waar water is gepasseerd moet om veiligheidsredenen de volledige installatie worden vervangen
  • Vraag offertes aan voor alle uitgevoerde werkzaamheden

Solidariteit

Schneider Electric stelt alles in het werk om de klanten die slachtoffer zijn geworden te helpen met expertise en vervangend materieel. “Wij waren allemaal erg geraakt door de beelden uit de overstroomde gebieden. Ook enkele collega’s waren persoonlijk getroffen. We hopen als Schneider Electric ons steentje te kunnen bijdragen, door snelle hulp te bieden aan onze klanten, maar ook door onze solidariteit met alle slachtoffers te tonen”, stelt David Orgaz, CEO van Schneider Electric België.

Ward Vanhee

Ward Vanhee

Press Officer, Two cents

 

Delen

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Schneider Electric Belgium

Schneider Electric is een wereldwijde leider in energietechnologie. Het bedrijf stimuleert efficiëntie en duurzaamheid door de elektrificatie, automatisering en digitalisering van industrieën, bedrijven en woningen. De technologieën van Schneider Electric maken het mogelijk dat gebouwen, datacenters, fabrieken, infrastructuren en energienetten functioneren als open, onderling verbonden ecosystemen, waarmee prestaties, veerkracht en duurzaamheid worden versterkt.

Het portfolio omvat intelligente apparaten, software-defined architecturen, AI-gestuurde systemen, digitale diensten en deskundig advies. Met 160.000 medewerkers en één miljoen partners in meer dan 100 landen wordt Schneider Electric consequent erkend als een van de meest duurzame bedrijven ter wereld.

www.se.com/be

Neem contact op met

Dieweg 3 B-1180 Brussel

+32 2 37 37 502

customer-service.be@schneider-electric.com

www.se.be